Va multumesc pentru comentarii.
Purice Valentin wrote:...cand o sa ai timp poate ne povestesti cum ai modulat culoarea...cum de ai ales cele doua culori de modulat...
Ideea de baza este de a pune pe macheta lumini (si umbre) pentru a-i da volum.
Asta se face in principiu prin iluminarea muchiilor sau a portiunilor ridicate si umbrirea santurilor (portiunilor plate, imbinarilor, detaliilor, etc). Iluminarea se face cu o nuanta mai deschisa a vopselei de baza si umbrirea cu una mai inchisa.
Pentru umbre, multi folosesc preshadingul, adica se vopseste macheta intr-o culoare inchisa (negru) iar apoi culoarea de baza se aseaza in straturi subtiri lasind in portiunile umbrite ca stratul de negru sa se vada sub stratul subtire de culoare de baza. Vorbesc despre aplicarea cu aerograful. Cu pensula nu stiu care-i teoria.
Portiunile iluminate se pot face prin weathering (uleiuri, pigmenti) sau prin aceasta modulare de culoare.
Asta in teorie.
Practic am observat inainte de a citi de la colegii figurinisti despre teoriile culorilor, ca spre exemplu OD-ul (olive-drab) american merge foarte bine in combinatii cu Khaki si Dark Yellow atunci cind vreau sa-l mai deschid la culoare pe alocuri (de pe vremea cind am facut ceva shermanuri). Asa ca am folosit aceste culori pentru a deschide (ilumina) pe alocuri macheta. Totul din aerograf, vopsea bine diluata si presiune cit mai mica pentru un bun control (0,5 atm chiar mai mica). Cind se aplica pe muchii este recomandat sa tineti aerograful cit mai paralel cu suprafata pe care aplicati. Chestie de putin exercitiu. Folosesc Tamiya acrilice (pe baza de alcool) - perfecte pentru aerograf. Daca folositi acrilice Valejo sau Revell (pe baza de apa), ma indoiesc ca veti putea face aceasta modulare daca nu utilizati si un retarder (solutie pentru intirzierea uscarii vopselei in aerograf).
Recomand vizionarea dvd-ului FAQ - Modulation Style scos de Mig Production.
Zeno Mladin wrote: In cateva cuvinte cum ai lucrat figurina?
Povestea va fi ca masina tocmai a facut o pana de motor in timp ce cara cutiile de la helicopter, drept care in fata masinii va mai fi un gurlui care se uita sub capota. Altfel evident ca era cam stupid sa conduca ala cu capota deschisa.
Figurinele (vreo 8, pina acum) cred ca le-am facut fiecare altfel. Experimentez pe marginea celor pe care le-am invatat de la tine (multumesc inca o data), ca sa pot sa-mi gasesc "calea" vorba lui Calin. Din aceeasi lipsa de timp nu am facut prea multe fotografii.
Ceea ce am observat pina acum este urmatorul lucru: desi aplicarea initiala a umbrelor parea cea mai simpla treaba, se pare ca cu asta ma descurc cel mai greu. Momentan incerc urmatoarea varianta: aplicarea culorii de baza a tenului cit mai inchisa, si deschiderea pe parcurs prin aplicarea aceleasi culori de baza dar intr-o nuanta mai deschisa pina la alb pe locurile ridicate (pometi, etc)
Ce sa zic, sunt inca departe de cum vreau sa iasa, dar sunt multumit ca sunt pe drumul cel bun.
Senzational mi se pare acel autoblend despre care vorbeai. Asa cum spuneai , culorile se aseaza si dimineata arata mai bine decit seara
. Inca nu ma ndur sa dau sume pe pensule, dar in curind va veni momentul.
Alexie wrote:Dacă ţi-ai găsit timp să ne arăţi şi nouă înseamnă că încă nu ai intrat în criză de timp.
Arată foarte foarte bine, poate găsim o formulă de workshop că tare bine mi-ar prinde
Sunt in mare criza frate. Am avut vreo zece zile in total sa fac diorama, de la cap la coada, cu figurine cu tot , neavind gata decit elicopterul si dodge-ul facute. Dar nu vreau sa las impresia ca e vreun secret in toata afacerea. De aceea voi incerca sa postez si fotografii facute in timpul "creatiei", daca o sa-mi mai ramina timp.
Un workshop ar fi bine venit. Pina la urma tot forumul e un workshop, sau ar trebui sa fie.
Calin Ungureanu wrote:Arata superb, mai ales in ultima poza.
Ma cam speriasem de culoarea lemnului de la lopata si topor. Se vede ca stiai unde vrei sa ajungi.
Multumesc Caline. Ma bucur ca-ti place.
Dupa cum se vede cu ochiul liber, fotografiile nu sunt cine stie ce (tot lipsa de timp de care ma tot pling), dar in final voi face evident niste fotografii cumsecade.
Cozile de lemn le vopsesc in BROWN mat de la revell (care e portocaliu toata ziua)si apoi cu un filtru de umbra-arsa incerc sa-l aduc la nuanta lemnului de esenta tare, mai rosiatic cumva (macar ca nu cred ca faceau aia cozi din mahon sau mai stiu eu ce mari esente, dar asa m-am obisnuit). Dupa cel mai prafuiesc putin, cred ca aduce destul de bine a lemn.
Bill wrote sunt curios cum faci terenul si vegetatia.
Bille am scris deodata, cred.
O sa postez sper curind citeva poze de la diorama. Terenul din polistiren iar vegetatia cam subtirica . Multa iarba si probabil ceva buruieni pe linga buda. Dar vorbim la subiect mai incolo. Multam.
Tetrailes Bahtalo la toata lumea !