|
Avioane - de la biplane la supersonice, civile sau militare, elicoptere si orice alta "zburatoare".
by Cristian Savin » Fri Jan 18, 2013 9:14 am
] Calin Ungureanu wrote:In primul rand m-am enervat iar (uite-asa de unul singur) ca am vrut si eu sa vad pozele mai mari si cand le deschid sunt mai mici :huh: .
Sau cel MULT egale ?!?! Asta inseamna ca pe site-ul de gazduire au fost puse asa "mici" ?! Alta explicatie nu-mi vine in minte .... Excelent Bill!! "Every step you make, every breath you take, .... I'm watching you"* ...
-
Cristian Savin
- Signifer
-
- Posts: 53
- Joined: Thu Jan 10, 2013 11:11 pm
by Bill » Fri Jan 18, 2013 9:15 am
Aveti dreptate, le voi face mai mari din start. Scuze ! Der Polizei e pe urmele mele Chiar te rog sa ma urmaresti poate-mi scapa cite ceva si imi dai un bobirnac. Caline, sunt pregatit sa dau jos tot si a doua oara daca nu-mi place cum iese. De unde atita serenitate la mine si eu ma mir Oricum pina nu iese cum vreau nu ma las. Nu-i nicio graba sa fiu gata la un anumit termen si asta-mi da linistea necesara. Toata viata e plina de deadline-uri macar aici sa fie laxa treaba. Spor, Bill
"Anybody can criticize what others create, but few can create something worth criticizing. To put it differently, an ounce of creativity is worth a pound of criticism " Unknown free minded thinker - Jerry Catanescu
-
Bill
- Procurator
-
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 13, 2013 12:09 am
- Location: Cluj Napoca
- Prenume si nume: Tudor Nicorici
-
by alexelu_marinelu » Fri Jan 18, 2013 9:16 am
] Bill wrote:...Caline, sunt pregatit sa dau jos tot si a doua oara daca nu-mi place cum iese. De unde atita serenitate la mine si eu ma mir :silly: Oricum pina nu iese cum vreau nu ma las. Nu-i nicio graba sa fiu gata la un anumit termen si asta-mi da linista necesara. Toata viata e plina de deadline-uri macar aici sa fie laxa treaba...
Adica asta-i singurul motiv de-ti ies bine avioanele?! Este de fapt calitatea necesara pentru ca o macheta sa nu aiba greseli (sau sa aibe cat mai putine) acoperite de cuvinte gen "nu mai aveam rabdare" sau "am sa fac la urmatoarea". Da' oricum cu Wurgeru' nu prea mai avem ce discuta ca a imbatranit si nu mai vede foarte bine.
-
alexelu_marinelu
- Aquilifer
-
- Posts: 355
- Joined: Sun Jan 13, 2013 7:07 pm
- Prenume si nume: Alexandru Croitoru
by Bill » Fri Jan 18, 2013 9:17 am
Aho, aho, copii si frati, La multi ani ! Totu-i relativ cu iesitul bine uneori mai bine alteori mai prost. Important este sa invat ceva nou la fiecare lucrare. Am reusit sa fac vopseaua sarita cam cit doream. Sper ca m-am oprit la timp..... Am executat si o suflare cu vopseaua de baza, un Dark Brown tipic pentru Ki 43, mai deschisa la culoare prin adaugare de alb, pe centrul panourilor. Acum urmeaza sa pun esapamentele, decalurile si apoi sa fac un wash. Spor, Bill
"Anybody can criticize what others create, but few can create something worth criticizing. To put it differently, an ounce of creativity is worth a pound of criticism " Unknown free minded thinker - Jerry Catanescu
-
Bill
- Procurator
-
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 13, 2013 12:09 am
- Location: Cluj Napoca
- Prenume si nume: Tudor Nicorici
-
by Bill » Fri Jan 18, 2013 9:18 am
Salt, Iata metoda fixativului cu care ramasesem dator: Se da cu vopseaua care se doreste sa apara sub vopseaua sarita, se sufla un strat de Future, se sufla din spray un strat subtire de lac fixativ de par(ATENTIE din cel fara alte substante, de genul vitamine, minerale, etc) Odata ce lacul s-a uscat(dar fara sa asteptati mult dupa uscare, aproximativ 5-7 minute) se da cu vopseaua de baza care trebuie obligatoriu sa fie o acrilica pe baza de apa. In cazul meu a fost vorba de un amestec propriu de Nakajima darkbrown din vopsele Agama si Vallejo. Asteptam sa se usuce acrilica, la fel nu mult, maxim 10 minute si incepem sa facem vopseaua sarita cu ajutorul unei periute de dinti cu peri tari, inmuiata in apa. Periem usor vopseaua usor umezita cu atentie pentru ca cit de mult si apasat dam cu periuta pe vopseaua de baza atit de multa vopsea sarita vom avea. Daca dam prea mult riscam sa avem o suprafata mare. Deci trebuie dat cu atentie, cite putin pina ajungem unde dorim. Ca la orice metoda ne facem mina exersind. Dar sa continuam, mai sus vedeti unde am ajuns acum. Pina atunci: Am mascat si suflat portiunea antiderapanta cu vopsea neagra. Apoi am pus esapamentele si portiunea ce vine peste ele. Esapamentele au fost vopsite cu un amestec de bronz si Gunmetal si apoi spalate cu negru intre tevi. Pozitiile lor de pe semifuselaje nu se potriveau cu gaurile din capace asa ca a trebuit sa le tai pinul de pozitionare si sa le pun fara el, fixate doar cu adeziv CA. O alta duda a kitului Fine Molds, care dezvaluie tot mai multe mici imperfectiuni. Sa vedem ce mai urmeaza....... Dupa ce am scos mastile am dat cu un strat de Future+buff Tamiya pentru uniformizare si usoara decolorare. Intre timp am vopsit si trenul de aterizare care a primit cablurile de la sistemul de escamotare si rezervoarele suplimentare care la acest litraj erau traditional in grey-green foarte asemanator cu un RLM 02. In poza de mai sus mai este si elicea vopsita integral in Propeller Green-Grey tipic pentru varianta III de la Ki 43. Mai urmeaza sa primeasca si virfurile palelor cu galben. In urmatoarea faza am pus toate decalurile care au fost tratate cu Mr Mark Setter si Mr. Mark Softer de la Gunze. Ele s-au asezat si mulat frumos, ca intotdeuna la decalurile Aeromaster de generatie relativ noua. Dupa ce am dat cu un nou strat de Future, pentru fixarea lor am facut un wash cu amestecul de Apa distilata+Tus negru+tus maro+ o picatura de acool izo. La fel si pe intradosul avionului. Iar un strat de Future pentru fixarea washului, mici corecturi la vopsire si am lipit trenul de aterizare, am pregatit capacele lui care trebuie sa primeasca o linie galbena de la marcajul galben de pe bordul de fuga. Cu ocazia asta am vopsit si virfurile de la palele elicelor cu galben, o portiune lata de 1mm conform instructiunilor kitului. Voi continua cu capacele trenului, cupola si alte accesorii. Spor, Bill
"Anybody can criticize what others create, but few can create something worth criticizing. To put it differently, an ounce of creativity is worth a pound of criticism " Unknown free minded thinker - Jerry Catanescu
-
Bill
- Procurator
-
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 13, 2013 12:09 am
- Location: Cluj Napoca
- Prenume si nume: Tudor Nicorici
-
by Florin David » Fri Jan 18, 2013 9:18 am
Ti-a iesit super treaba cu fixativul. Mie inca mi-e frica sa ma apropii de metoda asta, desi teoretic am invartit-o pe toate partile Asa ca experienta descrisa de tine e cu atat mai bine-venita pentru profanii ca mine. Spor in continuare!
-
Florin David
- Vexilifer
-
- Posts: 277
- Joined: Thu Jan 10, 2013 10:41 pm
by Florin Silaghi » Fri Jan 18, 2013 9:18 am
Imi place pana acum,cu toate ca eu l-as fi facut cu mai multa vopsea sarita (depinde de gust), cu prima ocazie o sa experimentez si eu faza cu fixativul, Pana acum n-am incercat decat faza cu sare. Spor!
-
Florin Silaghi
- Signifer
-
- Posts: 74
- Joined: Tue Jan 15, 2013 1:15 am
by Bill » Fri Jan 18, 2013 9:19 am
Multumesc Florine x 2, dupa cum spuneam iti faci mina "pe teren", lucrind. E greu sa stapinesti toate necunoscutele oricum, timpi de uscare, grosime strat fixativ si vopsea de suprafata, apasarea periutei, felul perierii, gradul de umectare. Controlul nu e foarte mare dar poti ajunge la ceva rezonabil. Florin Scorpio, ai dreptate e o chestie de gust. Eu asa am dorit doar citeva portiuni sarite pe capota si lateralele cocpitului. Asa am vazut intr-o poza a unui alt Ki 43 III din aceeasi perioada. Si scazind posibilitatea sa fac decolorarea cu metoda asta, adica cu cit extindeam portiunile cu vopsea sarita m-am oprit. Prefer la acest avion decolorarea in pofida jumulirii grave . Oricum detaliile se vor vedea mai interesant dupa sigilarea cu satin. Multumesc din nou pentru observatii. Spor, Bill
"Anybody can criticize what others create, but few can create something worth criticizing. To put it differently, an ounce of creativity is worth a pound of criticism " Unknown free minded thinker - Jerry Catanescu
-
Bill
- Procurator
-
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 13, 2013 12:09 am
- Location: Cluj Napoca
- Prenume si nume: Tudor Nicorici
-
by Calin Ungureanu » Fri Jan 18, 2013 9:20 am
M-am emotionat rau de tot cand am vazut peregrinul in faza asta. Nu stiu ce dracu am dar cand vad avioane japoneze si bine facute ma port ca o muiere proasta. Ti-a iesit bestial degradrea cu fixativul. Am vazut atatea Hayabuse over-jumulite incat a ajuns un fel de cliseu. Plus chestia cu asemanarea cu unul din aceleasi conditii de folosire, explica tot. Inca odata, BESTIAL !!!!
-
Calin Ungureanu
- Aquilifer
-
- Posts: 332
- Joined: Tue Jan 15, 2013 1:09 am
by Bill » Fri Jan 18, 2013 9:20 am
Multam fain Caline, venind de la un fan de japoneze cu mult simt artistic ma bucura aprecierile in mod deosebit. Si mai ales ma indeamna sa incerc si mai mult. Am lipit rezervoarele suplimentare si aparatorile de la trenul de aterizare. Am lucrat si la cupola, am mascat cu banda subtire iar pe centru am pus Neo Sol Gunze. Oricum inainte de a vopsi si lipi cupola(deschisa) voi da finisul satinat peste tot. Mai degraba spre mat asa cum se vede in pozele din aceeasi perioada. Spor, Bill
"Anybody can criticize what others create, but few can create something worth criticizing. To put it differently, an ounce of creativity is worth a pound of criticism " Unknown free minded thinker - Jerry Catanescu
-
Bill
- Procurator
-
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 13, 2013 12:09 am
- Location: Cluj Napoca
- Prenume si nume: Tudor Nicorici
-
Return to Aero
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
|
|